Doa Rabitah

Ya Allah... Sesungguhnya Engkau Maha Mengetahui Bahwa hati-hati ini telah berkumpul untuk mencurahkan mahabbah kepadaMu, Bertemu untuk taat kepadaMu, Bersatu dalam rangka menyeruMu, Dan berjanji setia untuk membela syariatMu, Maka kuatkanlah ikatan pertaliannya... Ya Allah... Abadikanlah kasih sayangnya, Tujukkanlah jalannya, Dan penuhilah dengan cahayaMu yang tak akan pernah redup, Lapangkanlah dadanya dengan limpahan iman dan keindahan tawakal kepadaMu, Hidupkanlah dengan ma'rifahMu, Dan matikanlah dalam keadaan syahid dijalanMu... Sesungguhnya Engkau sebaik-baik pelindung dan sebaik-baik penolong.

Monday, August 10, 2009

Satu Peringatan Dari Allah S.W.T

Beberapa hari lalu kampus tercinta kita dikejutkan dgn berita pemergian siswi pelajar Ijazah Perakaunan selepas disahkan dijangkiti virus H1N1. Dan saat ini ramai pelajar yg diarahkan pulang ke rumah masing2 sekiranya menghidap demam dgn suhu yg tinggi.

Di mana2 shj kelihatan pelajar2 memakai topeng sehingga kelihatan seolah-olah ramai doktor gigi di kampus ini walhal gosok gigi sendiri pun belum tentu bersih. Memakai topeng seolah menjadi fashion pula dikalangan mahasiswa.


Ketika akhir zaman dikatakan akan muncul pelbagai penyakit2 pelik yg akan diturunkan oleh Allah swt sebagai bala kpd manusia. Antara yg telah kita saksikan ialah JE, Antrax, SARS, selesema burung, dan yg paling up-to-date dtg drpd virus H1N1 iaitu Influenza A atau lebih mesra dgn nama selesema babi.

Dikatakan juga menjelang akhir zaman akan keluar asap2 dr bumi yg akan menyelubungi kita dan menghalang pandangan2 kita. Kalau kita sedar hari ini kabus tebal dan jerebu seringkali dpt kita lihat dan pandangan kita hanya terbatas kpd jarak beberapa kilometer shj.


Tapi realitinya kita masih tidak sedar ini adalah satu peringatan dr Allah s.w.t utk umat Islam akhir zaman ini. Dimana manusia semakin jauh dr kehidupan cara Islam dan yakin bahawa kehidupan cara ciptaan sendiri lebih baik. Dimana dosa yg menggunung diibaratkan hanya seperti lalat yg akan terbang begitu shj.

Allah s.w.t tidak akan menciptakan sesuatu itu sia-sia melainkan supaya ia menjadi tanda bg org2 yg berakal.

Andai kata jika Malaikat Izrail Si Pencabut Nyawa datang di hadapan kita sebentar lg...agak2nya di manakah tempat kita akan berada selepas ini?

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails