Doa Rabitah

Ya Allah... Sesungguhnya Engkau Maha Mengetahui Bahwa hati-hati ini telah berkumpul untuk mencurahkan mahabbah kepadaMu, Bertemu untuk taat kepadaMu, Bersatu dalam rangka menyeruMu, Dan berjanji setia untuk membela syariatMu, Maka kuatkanlah ikatan pertaliannya... Ya Allah... Abadikanlah kasih sayangnya, Tujukkanlah jalannya, Dan penuhilah dengan cahayaMu yang tak akan pernah redup, Lapangkanlah dadanya dengan limpahan iman dan keindahan tawakal kepadaMu, Hidupkanlah dengan ma'rifahMu, Dan matikanlah dalam keadaan syahid dijalanMu... Sesungguhnya Engkau sebaik-baik pelindung dan sebaik-baik penolong.

Saturday, January 17, 2009

Demonstrasi UntukMu palestin

Report by :
Kak Iqa
Bendahari insoft

Bismilahirahmanirahim…

Alhamdulillah, hari ni 16 januari 2009, Selesailah sudah Demonstrasi secara aman di dataran Seri bendahara Uitm Johor untuk meluahkan bantahan dan menunjukan keperihatinan kita sebagai umat islam terhadap Palestin.


Alhamdulillah… Alhamdulillah… Alhamdulillah…

Itu sahaja yang dapat diucapkan buat masa ini. Bersyukur kehadrat Allah. Segala yang dirancang dipermudahkan dengan izinNya. Alhamdulillah. Tiada kecederaan mahupun kemalangan jiwa dilaporkan. Yang ada ialah laungan yang amat bersemangat dari pelajar uitm Johor dalam memperotes kekejaman israel terhadap palestin.

Belek : Beli sambil menderma

Demonstrasi bermula kira-kira 2.15ptg. Selepas Muslimeen selesai menunaikan solat jumaat dan Muslimat selesai menunaikan solat Zohor. Muslimeen Mula berarak dari Masjid As-Syakirin menuju ke Dataran Seri bendahara dengan penuh semangat sambil membawa sepanduk dan replica masing2. melintasi Kolej Taming Sari dan Sempana Riau. Muslimat pula Berkumpul di Dataran Seri bendahara juga membawa sepanduk dan replica yang menunjukkan protes mahasiswa terhadap kekejaman zionis.

Mujahidah in-soft

Setiba di dataran, Ustaz Kamarulzaman dan Ustaz Lokman memberi sedikit suntikan semangat kepada para pelajar dengan laungan yang amat bersemangat dan penuh emosi. Laungan yang mampu mengetarkan hati para pelajar. Lebih istimewa, Pengarah uitm Johor, Prof Muhd Kamil turut turun padang memberi kata-kata semangat dan laungan tanda protes terhadap kekejaman yang berlaku di palestin. Allah Akhbarr!! Allah Akhbar!! Allah maha besar!!

Jualan : Macam2 ada....

Kami juga menjemput wakil aman palestin untuk berkongsi sedikit maklumat tentang palestin. Juga diterangkan Flow penyerahan bantuan kepada pihak palestin seperti kutipan derma. Kami berterima kasih kepada Wakil Aman Palestin atas kesudian hadir ke uitm johor. Lebih mengharukan demonstrasi hari ini Berjaya mengutip derma lebih 5 ribu ringgit untuk dihulurkan kepada Palestin. Alhamdulillah. Terima kasih sahabat-sahabat sekalian. Semoga usaha kita diterima Allah.

Wakil dari aman palestin

Diakhir demonstrasi bacaan doa dan qunut nazilah yang dibacakan oleh ustaz Asrul amat menyentuh hati. Sebak. Itulah yang mampu dijelaskan. Mahasiswa dibenarkan meniggalkan kesan tapak tangan simbolik protes terhadap kekejaman Israel di hamparan kain putih yang disediakan. Safe Palestin!! Hapus Zionis!!

Save palestin

Semoga…
Suara-suara hati kami, doa2 kami dan usaha2 kami pelajar Uitm johor dalam membantu semampu habis demi palestin, diterima Allah. Semoga anak-anak yang belum sempat remaja, ibu-ibu yang kehilangan anak, isteri-isteri yang kehilangan suami, Pemuda-pemuda yang syahid dipalestin nanti tidak menjadi saksi diatas kecuaian kita.

ucapan wakil aman palestin

Akhir kalam, Setinggi-tinggi penghargaan diatas kerjasama barisan penggerak MPP, PERMAS dan IN-SOFT dalam menjayakan demonstrasi pada hari ini.Wassalam. Jzkk.

P/s: gambaryang lain akan diletakkan kemudian.

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails