Doa Rabitah

Ya Allah... Sesungguhnya Engkau Maha Mengetahui Bahwa hati-hati ini telah berkumpul untuk mencurahkan mahabbah kepadaMu, Bertemu untuk taat kepadaMu, Bersatu dalam rangka menyeruMu, Dan berjanji setia untuk membela syariatMu, Maka kuatkanlah ikatan pertaliannya... Ya Allah... Abadikanlah kasih sayangnya, Tujukkanlah jalannya, Dan penuhilah dengan cahayaMu yang tak akan pernah redup, Lapangkanlah dadanya dengan limpahan iman dan keindahan tawakal kepadaMu, Hidupkanlah dengan ma'rifahMu, Dan matikanlah dalam keadaan syahid dijalanMu... Sesungguhnya Engkau sebaik-baik pelindung dan sebaik-baik penolong.

Friday, February 5, 2010

Kelebihan Dakwah Syaitan


Kelebihan Dakwah Syaitan

1. Berdakwah dengan keyakinan yang sempurna.

2. Nishab dakwahnya 11 bulan dalam satu tahun.
Mereka tidak berdakwah pada bulan Ramadhan. Mereka tidak berdakwah di bulan ini bukan karena keinginan mereka, tetapi dilarang oleh Allah SWT.

3. Satu hati. Sesama dai kemungkaran tidak ada perpecahan, permusuhan, saling cela-mencela. Mereka bersatu pada agar tujuan mereka tercapai.

4. Berpengalaman dalam berdakwah. Mursyid dakwah mereka adalah Iblis. Iblis yang berpengalaman menggelincirkan Nabi Adam as. Iblis yang belajar langsung kepada Allah, bagaimana caranya menggoda manusia. Hanya hamba-hamba Allah yang IKHLASH saja yang tidak bisa digoda oleh Iblis dan semua turunannya.

5. Dakwahnya menjadi maksud hidup bukan sambilan dan bukan sarana untuk mencari harta.

p/s:
Atas maksud ini siswa/i, saudara/i yang dimuliakan Allah SWT. berfikirlah sejenak, cuba kita renungkan apakah maksud hidup kita pada hari ini. jika kita berjaya menemukan maksud hidup yang sebenarnya, istighfarlah...mohon ampun sama Allah SWT.

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails