Doa Rabitah

Ya Allah... Sesungguhnya Engkau Maha Mengetahui Bahwa hati-hati ini telah berkumpul untuk mencurahkan mahabbah kepadaMu, Bertemu untuk taat kepadaMu, Bersatu dalam rangka menyeruMu, Dan berjanji setia untuk membela syariatMu, Maka kuatkanlah ikatan pertaliannya... Ya Allah... Abadikanlah kasih sayangnya, Tujukkanlah jalannya, Dan penuhilah dengan cahayaMu yang tak akan pernah redup, Lapangkanlah dadanya dengan limpahan iman dan keindahan tawakal kepadaMu, Hidupkanlah dengan ma'rifahMu, Dan matikanlah dalam keadaan syahid dijalanMu... Sesungguhnya Engkau sebaik-baik pelindung dan sebaik-baik penolong.

Wednesday, April 22, 2009

selamat menghadapi peperiksaan

Assalamualaikum Wbt

Pejam Celik Pejam Celik sudah hampir tamat sesi kuliah untuk semester ini bagi hampir kesemua IPT, dan bakal berkunjung tiba Peperiksaan Akhir Semester tidak lama lagi. Juga lebih kurang ana kira bagi sahabat-sahabat di IPT lain, dan tiba masa untuk kita buat yang terbaik dalam perjuangan kita ini.

Menjadi tanggungjawab untuk kita menjadi Qudwah kepada yang lain, terutama bagi rakan-rakan yang tidak berada dalam sistem tarbiyyah dan dakwah ini, juga kepada mereka-mereka yang belum Islam untuk membuktikan kita mampu menjadi yang terbaik dikalangan mereka dengan harapan ini juga mampu mengetuk hati-hati mereka.

Biar ia menjadi pemangkin untuk mereka berfikir dengan kesibukan kita dalam berprogram (tarbiyah dan dakwah), dalam kesuntukan kita mengulangkaji pelajaran kita, jauh relatif masa jika dibandingkan dengan mereka-mereka yang mempunyai masa terluang yang cukup banyak... Insha-Allah teguhkan diri bahawa terdapat Allah sentiasa bersama hamba-hamba- Nya yang bertaqwa, membantu mereka-mereka yang membantu agama-Nya. Buktikan Daie2 ini telah memilih jalan ini bersatu mematuhi perintah dan memikul beban dakwah untuk mencapai Mardhatillah. .

Buat yang terbaik dengan sistematik, doakan sepenuh hati mengharapkan keajaiban dengan usaha yang padu mungkin dengan cara yang biasa dalam mencapai sesuatu yang luar biasa kerana kita ingin Menyerlah Jauh daripada yang biasa....


“Allahhumma ja’alna minan najihin wal faizin wal mumtazin wal mutawaffiqin fi kulli imtihan fid dunya wal akhirah.”

Ya Allah jadikanlah kami dari golongan orang-orang yang berjaya, orang-orang yang cemerlang, orang-orang yang gemilang, orang-orang yang diberi petunjuk dalam setiap ujian dan peperiksaan di dunia dan di akhirat.”

Ya Allah.. bantulah.. kami berserah kepadaMu Ya Rabbi..

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails